Gratis mensskydd på alla Preems stationer

Gratis mensskydd på alla Preems stationer

RedLocker x Preem 

Preem har inlett ett samarbete med RedLocker om att utrusta samtliga stationsbutiker med automater för gratis mensskydd. Det är det första samarbetet i sitt slag, där kunder över hela landet får tillgång till gratis mensskydd. Läs hela artikeln här

Mensskydd åt alla – Liza och Claras automater gör succé

Mensskydd åt alla – Liza och Claras automater gör succé

Mitt i 

Gratis mensskydd på toaletter. Idén kläckte Södermalmsborna Liza Eriksson och Clara Lidman när de startade ett UF-företag på Nacka gymnasium 2018. Drygt 2 000 automater sitter redan på skolor och företag i Nacka, Sverige och Europa och snart på Preems samtliga 100 bemannade bensinstationer i landet. Läs hela artikeln här

Gymnasieelevernas idé går mot 20 miljoner i intäkter

Gymnasieelevernas idé går mot 20 miljoner i intäkter

Dagens Industri

Redlocker startade som ett UF-företag och syntes i tv i Draknästet. I år ska omsättningen för deras mensskyddsautomater gå från 4 till 20 miljoner kronor.

”Vi går nu in i en aggressiv tillväxtfas”, säger medgrundaren Liza Eriksson. Läs hela artikeln här

Startade som skolprojekt – nu finns tusentals mensskyddsautomater

Startade som skolprojekt – nu finns tusentals mensskyddsautomater

Dagens Nyheter 

Den som någon gång svurit över mens som kommit utan förvarning har lätt att förstå varför det gå bra för RedLocker. Företaget tillverkar mensskyddsautomater, och har på kort tid gått från ett skolprojekt till att skörda stora framgångar.

– Vår resa har fortsatt i rekordfart, säger ett av företagets två grundare Liza Eriksson. Läs hela artikeln här!

Draknästet - Vad hände sen?

Draknästet - Vad hände sen?

SVT

Liza och Clara startade sitt bolag på gymnasiet för att sedan knocka drakarna med sin innovation! Men hur gick det sedan? Vi träffar också Storytels grundare Jonas Tellander som en gång stod inför drakarna i desperat behov av investering med en svårsåld idé. Tillbakablickar och återträffar med de mest minnesvärda entreprenörerna från Draknästet sedan starten 2010. Del 1 av 6.  Se avsnittet här

Idrottsstjärnor i kampanj för Nackaföretag

Idrottsstjärnor i kampanj för Nackaföretag

Nacka Värmdö Posten
RedLocker, som startades under en kurs i Ung företagsamhet på Nacka gymnasium, vill, tillsammans med Bauhaus, göra gratis mensskydd mer tillgängligt. Tidigare har RedLockers mensskyddsautomater placerats på samtliga av byggkedjans varuhus och kontor. Nu kommer 40 idrottsgymnasier runt om i landet också få gratis mensskydd.  Läs mer om initiativet här

Tidigare UF-företaget RedLocker i ny satsning – stöttas av Caroline Seger

Tidigare UF-företaget RedLocker i ny satsning – stöttas av Caroline Seger

Ung Företagsamhet
Det tidigare UF-företaget RedLocker imponerade stort i förra säsongen av Draknästet och har uppmärksammats för sina automater med gratis mensskydd. Nu tar de nästa kliv och ”visar var skåpet ska stå”. De erbjuder nu 40 idrottsgymnasium i Sverige gratis mensskyddsautomater, där skolorna själva kan ansöka. Läs mer om initiativet här

Här får spelarna gratis tamponger: ”Mens ska inte hindra mig”

Här får spelarna gratis tamponger: ”Mens ska inte hindra mig”

Jönköpings-Posten
Ett hundratal tjejer och kvinnor i IF Hallby HK får tillgång till gratis tamponger på Idrottshuset, tack vare bidrag från en sponsor. – Det är jättebra, mens ska inte hindra mig från att spela handboll, säger Ia Hallqvist, 15 år. Läs mer om initiativet här

Hur två gymnasielever tog sitt UF-Företag till ett miljonbolag (Medan de revolutionerar samhället)

Hur två gymnasielever tog sitt UF-Företag till ett miljonbolag (Medan de revolutionerar samhället)

Ung&Driven
Det här är historien om RedLocker, ett företag grundat av Clara Lidman och Liza Eriksson vars mål är att tillgängliggöra gratis mensskydd och krossa tabun en gång för alla! I denna dokumentär går vi igenom: Vad är RedLocker? Hur startades bolaget? Hur har Clara och Liza lyckats resa kapital trots att endast 1% av dagens riskkapital går till kvinnor? Hur du kan inspireras till att våga gå din egna väg! Se hela mini-dokumentären här!

Femtech-kartläggning: 17 svenska bolag som ska förbättra kvinnohälsan

Femtech-kartläggning: 17 svenska bolag som ska förbättra kvinnohälsan

Breakit

Femtech har varit stekhett hos affärsänglar och riskkapitalister de senaste åren. Både entreprenörer och investerare som vi pratar med lyfter gång på gång upp det som ett stort framtidsområde. Breakit har nu för första gången djupdykt i 17 bolag i en snabbväxande bransch: siffrorna, ägarna, investerarna och våra analyser – här är vår kartläggning. Läs hela artikeln här

RedLocker an important step towards gender equality

RedLocker an important step towards gender equality

Ragn-Sells
The young girls from RedLocker immediately caught the attention of Ragn-Sells’ HR department when presenting their innovation. The idea of free menstrual care products in the workplace is fully in line with the company’s work on gender equality and inclusion. Read the full article here.

Här är vinnarna för Årets Marknadschef 2022

Här är vinnarna för Årets Marknadschef 2022

Resumé
Under gårdagen gick Årets Marknadschef, en tävling anordnad av Marknadsföreningen Stockholm, av stapeln. Fyra vinnare utsågs i kategorierna årets marknadschef, årets framtidslöfte, årets disruptör, och årets varumärkesresa. Liza Eriksson och RedLocker utsågs till årets framtidslöfte år 2022. Läs mer här.